Television aNd Movie

تی ان ام ، دانستنی های سریال های تلوزیونی و فیلم های سینمایی + دانلود

هدف این سایت آشنایی بیشترِ کاربران با دنیای تلوزیون و سینما و همچنین اثار برجسته و مهم می باشد که از این رو علاوه بر پردازش فیلم و سریال ( معرفی ، نقد ، دانلود و ... ) ، به سازندگان و دست اندرکاران ( کارگردان ، تهیه کننده ، بازیگران اصلی ، فرعی و میهمان ) ، اخبار ، نتایج ، شکست ها و موفقیت ها ، مرتبط ها ، اثار متضاد و مشابه و ... نیز پرداخته می شود .
این سایت شیوه خاصی در ارائه مطالب دارد که در بخش " شیوه ارائه مطالب " به توضیح ان پرداخته شده است

بازی تاج و تخت فصل هشت || game of thrones season 8

پنجشنبه, ۲۹ فروردين ۱۳۹۸، ۰۹:۳۳ ب.ظ

خب مخاطبین عزیز میدونم چندان علاقه ای به مقدمه های طولانی ندارید پس سرتون رو درد نمیارم و بی مقدمه شروع میکنم فقط اینکه اسپویل داره :

 

https://s-v1.tamasha.com/statics/images/posters/40/b6/PyzL5_40b6fde3c47bd6726c14dc8569af6be5f5f55317_640x360.jpg?w=800

 

نگاهی به گیم اف ترونز ، از طلوع خیره کننده تا سقوطی نچندان محسوس !

 

فصل اول رو به یاد دارید ؟ دیالگو ها ... روابط ... عوامل و علل و پیوستگی اتفاقات و شخصیت پردازی فوق العاده دقیقی که باعث شد به کاراکتر ها نه به عنوان شخصیت های نمایشی بلکه ادم های واقعی نگاه کنیم ! و با اینکه سریال فصل اولش بود و باید خودش را معرفی میکرد که بتونه داستان رو بگه و همچنین باید جذاب میبود که فروش خوبی داشته باشه با اینحال ساختارش دقیق و فنی بود البته از سکانس های پرخرج ( مانند جنگ ها و ... ) پرهیز کردند ولی برای اولین بار در فصل دوم یک سکانس داشتیم ( نبرد بلک واتر ) و به جرات یکی از به یادماندنی ترین های سریال و تاریخ تی وی شد

خشونت طبیعی و اهنگ های متناسب چاشنی کار شد و سکانس های قسمت های بعدی را تزئین کرد ( فرض کنید ما اولین بار اهنگ لنستر ها رو توی عروسی خونین میشنویدیم ! قطعا از جذابیتش کم میشد )

فصل سه جهان باز تر شد  و ماجراجویی ها فوق العاده بیشتر شد تمامی عناصر قبلی ( دیالوگ ، خشونت و ... ) ارتقا یافتند و از نظر خیلی ها فصل 3 بهترین فصل سریال است ! عنصر غافلگیری این فصل را به یک شاهکار تبدیل کرد اما فصل 4 باز هم بهتر ، دقیق تر و غافلگیرانه تر بود ! و حتی با اینکه اندکی از کتاب فاصله گرفت اما چندین نکته مثبت داشت و البته سکانس جنگ دیوار که کلا جای خودش را داشت

مرگ تایوین لنستر نقطه اوج سریال بود و البته شروع سقوطش ... فصل پنج یک افتضاح بود ! 5 اپیزود اول هماهنگی نداشتند به شیوه احمقانه ای سر باریستن حذف شد ! نقش عموی لنسر ها ( کوین فکر کنم ) به نسبت کتاب به شدت کم شد فلذا ملودرام سکانس هایی که در کنار شاه ایستاده بود و یا برخوردش با سرسی چندان قابل درک نبود ! به سانسا تجا*ز شد که صدای خیلی از طرفداران کتاب را در اورد ! حتی جوکی هم ساختند که جرج مارتین از حذف " بانوی سنگدل " و مرگ سر باریستن و رابطه رمزی -  ساسا ( به جای اریا تقبلی ! ) به شبکه اچ بی او شکایت میکند انها هم در جوابش می گویند اشکال ندارد اخرش مثل کتاب همه میمیرند ! بگذریم ... هماهنگی در قسمت های پایانی برگشت و سکانس های خوبی را رقم زد اما شخصیت پردازی به طور کامل شکست خورد ( البته به جز مران بی چهره ) هنوز دیالوگ ها مال کتاب بود فلذا شاید گیم اف ترونز ضعیفی داشتیم اما حداقل گیم اف ترونز بود ! سکانس بازگشت درگون ( اژدهای بزرگ دنریس ) هم جذاب بود اما نا متعادل بودن من رو خیلی اذیت کرده ! دوست دارم بگم همه فصل بد بود اما در عوض قسمت 8 این فصل ( شاه شب همه رو زنده میکنه ) از تمامی قسمت های فانتزی یک سر و گردن بلند تر بود ! یک جورایی تصور میکنم میتونستند خوب بسازند از عمد نساختند !

 

 

اما فصل 6 ! با فاصله نجومی شخصیت ها بازیافت شدند ! شخصیت پردازی فوق العاده ضعیف بود ! شخصیت رمزی طوری پرداخته شده بود که اگر کسی رو به بازی میگرفت دیوانش میکرد ... سریال هدف دارد سانسا را باهوش و شبیه لرد بیلش کند اما شخصیت سانسا نحیف و ضعیف پرداخته شده* اگر رمزی توانست تیئون را انگونه کند چه بلایی سر سانسا می اورد ؟ تبدلیش میکرد به کسی که از سایه خودش هم میترسه ؟ شاید به همین دلیل بود که طراح اصلی گیم اف ترونز ، اقای مارتین سانسا و رمزی رو تدارک ندیده بود ! در فصل 7 هوش سانسا بر لرد بیلیش غلبه میکند که چنین چیزی باز به شخصیت به قولش فیلم " دیر یادگیر " سانسا جور در نمی اید چراکه اموزش سانسا توسط لرد بیلش اصلا صورت نگرفت ، و موقعی که قرار بود با رمزی ازدواج کند هنوز گیج و به قول خودش احمق بود و در اولین چالش لرد بیلش پیروز میشود ؟! لرد بیلیشی که حریف واریس زیرک شد و حتی تریون هم نتوانست مچش را بگیرد و همه را بازی داد ؟! قابل قبول نیست مخصوصا با شخصیت پردازی فصل اول هم تضاد دارد ! سانسا بانوی وینترفل / ادارد لرد وینترفل در همین صحنه ورود دنریس و جان اسنو در قسمت اول فصل 8 شاهدیم که سانسا جای ند استارک قرار داده شده و همچنین جدای از سانسا ، ادارد "ند" استارک هم توسط لرد بیلش " دیر یادگیر " توصیف شده که خب دیدیم اولین چالش ند استارک توسط لرد بیلش به چه چیزی ختم شد ... شاید اگر برن استارک بیشتر دخالت میکرد منطقی .... راستی ! برن چرا راجع به خیانت سرسی و ... چیزی نمی گوید ؟ چرا لرد امبر کوچک را از شاه شب اگاه نکرد ؟ به قول معروف برن استارک همه چیز میداند هیچ کار نمیکند ! جان اسنو همه کار میکند هیچ چیز نمیداند ! خدارو شکر شخصیت سرسی و جان اسنو دست نخورده و حتی ارتقا یافته ... با این حال سه اپیزود شاهکار باد های زمستان ( انفجار معبد توسط سرسی ) ، نبرد حرامزادگان و ان قسمت هودرو هولد د دور شاید از همه ی قسمت های دیگر هم سر تر باشند ! مخصوصا نبرد حرامزادگان به همین خاطر ضعف های فصل 6 را میتوان به خاطر این سه قسمت نادیده گرفت و حتی فصل 6 را رقیب فصل 3 دانست ! اما فصل 7 اصلا قابل دفاع نیست ! فوق العاده احمقانه ! از نقض رئالیسم دنیای نغمه ای از یخ و اتش گرفته تا بدترین اشتباه سریال که ساختار نقش اصلی ماجرا را زیر سوال برد ! چون به طور کامل قبلا نوشتم فقط مهمترینش را اشاره میکنم ، رد کردن کسترلی راک ، حذف خاندان مارتل ( قرار بود یکچیزی از خاندانی که تسلیم اتش اژدها نشدند ببینیم ! ) ، سوالات بی پاسخ ! ( کلاخ با چند کیلومتر سرعت از دیوار رفت دراگون استون و چه کسی رفت زیر اب و زنجیر انداخت گردن اژدها ؟! و ... ) اما احمقانه ترین مقوله فصل 7 که از فصل 6 شروع شد و متاسفانه در همین اپیزود اول فصل 8 هم دیده شد نابود کردن شخصیت تریون لنستر نقش اول سریال است !

ابتدا یک نگاه به تیم نهایی ناجیان دنیا می اندازیم :

دنریس ، برادرش اورا مثل یک *** به کال دروگو فروخت شد ملکه اژدها !

سر داوس ، قاچاقچی و دزد دریایی یک دست که شد شواله و مشاور والا !

کرم خاکستری ، اخته برده ای که تبدیل به فرمانده ارتش ازاده و توانمند شد و رهبری ارتش ملکه تارگرین ، مادر اژدهایان میسا سوخته نشده و ... !

میساندی ، مترجمی ساده که مشاور و معتمد ملکه شد !

جان اسنو ، حرامزاده ای که شاه شد !

سانسا ، دختر لوثی که بانوی وینترفل شد !
اریا ، دختر بچه ضعیفی که اساسین افسانه ای شد !

بریک دوندارین ، ملازم ساده ند استارک که برگزیده خدای نور شد ( تو کتاب میمیرد و جانش را به کتلین استارک میدهد )

تورمند ، وحشی جنگجویی که رهبر مردم ازاد و نگهبان قلعه شرقی دیوار شد !

رفیق جان اسنو ( اسمش یادم رفت ) که هیچی نبود اما فرمانده نگهبانان شد !

سمول تارلی ، چاق ضعیفی که عالم بزرگی شد !

برن استارک ، فلجی که کلاغ سه چشم شد !

تیئون ، اخته خائن شکنجه شده ای که اعتبار خودش را باز گرداند

جیمی لنیستر ، شوالیه بی شرفی که فوق العاده بدنام است و توان مبارزه هم ندارد ( شوالیه قرار است شرافتمند و جنگجو باشد! ) که فردی خوش نام میشود !

تریون  لنستر ؟! موقعی که همه این بدبخت ها زار میزدند که چقدر بیچاره اند تریون میدونست و راهحلش هم بلد بود ! اصلا تو قسمت اول خودش بود که جان اسنو رو اروم کرد و بش فهموند که نباید بذاری این ضعف ها مانعت بشند ! در کل موقعی که همه گوسفند بودند تریون لنستر ابرهوش بود اما وقتی همه این ها قوی شدند تریون از همیشه ضعیف تر شد ؟! این با ساختار مجموعه در تضاد است ! تریون و هوش پایین ؟!

در فصل 6 گند میزند جبران میکند در فصل 7 فرمانده انسالید ها را میفرستد پی نخود سیاه و تمامی متحدینش را به نابودی میکشاند با حماقت ! ( خاندان تایرل و مارتل و قوای یارا گریجوی ! ) و جبران هم نمیکند و همیشه بر کار ناخردمندانه پیشنهاد میدهد ... این همان تریون خونسردی است که در معرض اعدام جوک میگفت ؟! این همان تروینی است که در اولین تجربه کاری اش واریس و لرد بیلیش و سرسی و جافری و پایسل را سکه یک پول میکند ؟! دیالوگ هایش چه شدند ؟ فقط در فصل 7 نبود ! متاسفانه در همین فصل 8 هم شاید به خاطر باهوش نشان دادن سانسا ، تریون را احمق نشان دادند ... تریون در فصل 3 و 4 به خوبی از کینه توزی سرسی اگاه بود و همه میدانستند که سرسی تامن را به کشتن داد ! پس اینکه تریون باور کند سرسی میاد کمک ! به خاطر بچه اش نامحتمل تر از اتحاد با شاه شب است ! :)))

در کل این فصل فقط 4 سکانس با ارزش بود !

مقدمه قسمت اول - نابودی خاندان فری ! دیالوگ هایش ما را یاد خاطرات خوب فصول قدیم انداخت

سکانس اخر قسمت چهارم ، تلاش بران برای کشتن اژدها واقعا هیجان انگیز بود !

سکانس نبرد با سپاه شاه شب در قسمت ششم ، مرگ اژدها به همان اندازه جذاب  و حرفه ای بود برای هواران سریال ناراحت کننده ولی برای گیمر های اسکایریم خوشایند بود !

سکانس فروریختن دیوار ! اخرین دقایق پایانی فصل ، باز دم شاه شب گرم ( سرد ؟ )

 

امید به فصل 8

 

فکر میکردم فصل 8 بدتر از فصل 7 باشد ! اما دیالوگ ها و روابط خیلی سریع جوش خورد و هماهنگی و محیط به همان حال و هوای فصول ابتدایی برگشت که واقعا شوکه کننده بود ! و حال کردیم ! هم به رفتار های دنریس و سانسا خندیدیم ! هم برای سمول ناراحت شدیم اما دیدار های اریا ... در کل همه چیز عالی بود و پیام شاه شب هم فوق العاده جذاب ! تیتراژ شروع که اصلا نگو ! ( میدونم همتون اولش بدتون اومد اما جایی که شمشیر ها از تخت اهنین اومدن بیرون نیشتون باز شد ! :))) ) تیئون بالاخره یک کاری کرد ! و برخورد نگاه جیمی و برن استارک در حین اینکه جیمی فکر میکرد خیلی شرافتمنده که از سرسی بریده و با دیدن برن یاد یکی از بدترین کار هاش افتاد واقعا جذاب بود ! حتی نگاه های این قسمت از تمامی قسمت های فصل های 5 و 6 و 7 بیشتر بود ... ( به جز قسمت های استثنایی البته ) سکانس دنریس و جان شباهت عجیبی به سکانس ایگرت و جان داشت و البته لحظه پرده برداشتن از حقیقت ... در کل زیبا در عین سادگی !

به امید انکه شخصیت تریون لنستر جایگاه خودش را بازیابد و قسمت های بعدی شاهد پیشرفت سریال باشیم چون واقعا حیفه سریال به این خوبی ... !

 

پ.ن : البته با اینهمه ضعف از مابقی سریال ها بهتره !

 

http://bayanbox.ir/view/1290388318520523556/a541fd25ac5c0bbace7439ec1cb37e08-1.jpg

 

پ.ن 2 : شاید اعصابتان خراب شود اگر بدانید ضعیف نشان دادن سانسا ایده سریال بود نه کتاب !!! در کتاب سانسا دقیقا کتلین استارک جوان است ! محکم و باهوش ! اما سریال دوست داشت یک ضعیف و قربانی به تصویر بکشد که خب در اخر کار خراب کرد !

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۸/۰۱/۲۹
  • ۳۲۲ نمایش
  • مچتبی

نظرات (۱)

  • دانلود فیلم و سریال
  • دانلود سریال بازی تاج و تخت Game of Thrones

    دانلود سریال بازی تاج و تخت Game of Thrones با لینک مستقیم و زیرنویس فارسی

    دانلود سریال گیم آف ترونز بدون سانسور کیفیت 720p BluRay اضافه شد

    کیفیت 4k و کیفیت Full HD اضافه شد

    قسمت ششم (آخر) فصل هشتم اضافه شد
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    تجدید کد امنیتی